emmaahellstroom

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma Hellström - 18 oktober 2013 09:23

Idag är det äntligen fredag! Jag har längtat enda sen i söndags kväll.


Slutar skolan runt tre idag,så går jag ner till stan och väntar på att mitt hjärta äntligen kommer, då tar vi bussen till mormor där vi ska laga tacos, sen efter det åker vi hem. På lördag ska vi träffa lite kompisar och umgår, blir kul! 



 

NGK

Av Emma Hellström - 14 oktober 2013 10:56

hej. 


I fredags slutade jag tio i ett och gick förbi affären påväg till bussterminalen och köpte lite resgodis, vid halv två gick min buss mot katrineholm där jag mötte upp älsklingen sen åkte vi med hans mamma hem till honom. Vi åt mat, sen gick vi ut och lastade bilen samt alla grejor. Vi gick sen in och bara låg och myste med honom, somnade sedan i hans famn, där jag sen vaknade några timmar senare av väckarklockan som ringde klockan 15.20 Det var dags för NGK. En av sveriges största tävlingar. Dock skulle hjärtat inte köra då, utan vi åkte upp och kollade på alla seniorer och damer, försökte sedan att få med oss en bil hem men det gick ej. Eller det var inte vi som skulle ha med en bil, utan han vi åkte dit med. 

Det var sjukt många norrmän där, och väldigt många av dom gillade tydligen alkohol vilket resulterade bråk. Jag och Josefine gick fram och kollade på, Men det var så sjukt äckligt på någe sätt, men vi ville se hur det gick med honom.. Att kolla på när folk bråkar är nog egentligen det västa som finns, men vi kunde inte göra något.


04.40 gick vi upp i söndags för då skulle vi tillbaka till Karlstad. Jag somnade i bilen påväg dit och efter en timme ungefär vaknade jag av att vi stannade för att det stod en bil mitt på vägen så vi inte kom förbi. Det var troligtvis fyllekörning för att bilen var på, helt smälld i fronten och ingen människa där. Polisen kom och dom hittade människan en bit därifrån. Efter ca 1 timme var bilen äntligen borta med hjälp av en bärgare och vi kunde åka vidare. Dock hann vi fram iallafall! 


Älsklingen körde sitt första heat, där han kom tvåa med inga bromsar. I andra gick drivaxeln först sen gick det bärarmar osv. Så han gick och avanmälde sig.. Tråkigt! 
Det gick bättre för Hampus som var fullpoängare (dvs, vann sina tre heat) och körde a-final. Där han fick svartflagg. 
Kevin vann tredje året irad. Grym kille! 


Imorse gick min buss 06.50 från katrineholm, vilket resulterade att jag gick upp kvart i sex imorse. Dock var det inte alls jobbigt, dock var det jobbigt att lämna älsklingen som jag inte får träffa förns på fredag. :( 



 

älsklingen i hans opel. 

Av Emma Hellström - 10 oktober 2013 11:57

Har precis ätit lunch, fyfan vad gott det var! Först var det kycklingburgare, klyftpotatis och bbqsås. Men det var absolut inte så gott som man trodde att det skulle va. Efter det gick vi och hämta några pannkakor med blåbärssylt och grädde, fyfan vad gott det va!!


Om tio minuter börjar våran matematik, efter det har vi en timmes svenska sen följt av mentorstid. Hoppas på att vi får sluta lite tidare så jag och Felicia hinner med bussen som går vid fyra.


 



Av Emma Hellström - 9 oktober 2013 23:22

Tjenixen! 

Skolan idag svischade förbi ganska så snabbt, hade varsinna lektioner av dom tre grundämnerna imorse följt av service och bemötande i lite mer än två timmar. Dock gick dom timmarna ganska så fort eftersom vi hade det ganska så roligt. 


Precis innan jag skulle kliva på bussen smsade Ellen att hon var i stan så gick och mötte upp henne, vi var kvar på stan enda till klockan slog halv sju då Robin kom och hämta oss så vi åkte hem till mig och lämnade några däck eller vad det var. Jag packade väskan för en natt hos mamma, där jag är nu. Vi har ätit mat och fikat för det mesta, suttit och pratat och kollat lite på tv.. En helt okej onsdag helt enkelt. 


Imorgon är det bestämt att jag ska träffa Felicia en liten stund, följer med henne hem. Ska bli kul, för vi träffas knappt längre, inte lika ofta som när vi gick i samma klass, haha! 

Juste, börjar inte förns klockan nio imorgon då vi ska vara på ett studiebesök därifrån vi får allt frukt och grönt till skolan,det blir väll spännande! 


btw så är min bil nu färdigmålad och provkörd. Pappa och Tom har jobbat på bra med den! :) 


 

~

Av Emma Hellström - 8 oktober 2013 20:45

 

Av Emma Hellström - 8 oktober 2013 16:11

Håller just nu på och uppdaterar min mobil till IOS 7. Varför jag inte har gjort det tidigare är för att jag inte har haft något minne till det, men nu har jag återställt precis allt på mobilen så nu har jag minne igen. 


 

Av Emma Hellström - 8 oktober 2013 14:41

Hejhej. vaknade runt halv två idag, stannade hemma från skolan för att jag inte mådde någe bra. Idag kommer nog min bror hit, han ska nämligen tävla med min bil på söndag och den gick kopplingen på igår så... Sen har vi ved vi måste kapa så det blir klart inför vintern, dock är det inte så mycket kvar nu! 


 

Av Emma Hellström - 7 oktober 2013 16:40

Hej, jag är jävligt seg på att skriva här.. Men skulle va kul om man va aktiv varje dag.. Vilket jag inte är, nån gång i månaden kanske? hihi. 


Men nu måste jag skriva hur otroligt lycklig jag är. Mitt hjärta kom till mig i lördags, för att han inte kunde komma i fredags. Så stannar han två nätter, alltså åkte han hem härifrån imorse, klockan halv sju! Han fick gå till bussen själv i mörkret och så, tycker synd om honom och hade gärna velat gått med honom. Men att gå upp och gå med honom till bussen sen hem igen är inte lika kul. 


iallafall. I Lördags när han kom va Ellen hos mig så vi hoppa på bussen här och åkte in till stan, först trodde jag inte att han satt på den bussen men när vi gick lite längre bak satt han där och sov, så söt! Vi åkte in till bussterminalen och stod och prata med Robban som kom, sen började vi gå mot bion, jag bjöd, eller rättare sagt min bror gjorde så jag valde film. Det vart ''The conjuring'' vilken var en hemsk skräckfilm, hahah! Fyfan säger jag bara.. Den första timmen hände det knappt någonting men sen satte den igång, det var hur många gånger som helst som jag satt och blunda samtidigt som jag hade Ellen och Patric på en varsin sida av mig sittandes och gömma sig i mig, typ! haha

När klockan närma sig halv tolv och filmen var slut kom min otroligt snälla farfar och skjutsa hem oss, Ellen till Robin och jag och Patric till mamma. Mamma och Mange jobbade natt så det var bara vi hemma plus min bror och kompis, Men mitt i natten åkte min brors bilratt ner ifrån väggen rakt ner i skrivbordet och jag var huuur rädd som helst, kunde nog inte sova på minst en kvart medans jag låg och skaka. usch! 


I skolan idag började vi med en svenskalektion, där vi har skrivit en varsin novell som vi fick läsa upp för några i en liten grupp, efter det hade vi matte och sen engelska. Maten idag var faktiskt inte så god som den mat vi brukar få, jag åt chili con vilt, ja vilt inte carne. haha! Men det fanns även någon morotssoppa. 

Efter maten skulle min köksgrupp vara i bageriet där vi fick göra fraller, vikarien visade även hur man gör marsipanrosor. Efter det åkte jag med pappa hem, och nu sitter jag i min säng som jag har gjort sen jag kom hem för nån timma sen. 


puss


 

En glad bild på mig iallafall, leendet stämmer in på hur lycklig jag är med dig, Patric. 

Presentation


Hej!
Jag heter Emma och jag är en tjej på 16 år som lever för folkrace. Här i min blogg kommer ni få läsa om min vardag som spenderas i garaget, folkracebanan eller med mina galna vänner! Hoppas ni gillar min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards